30 november

Op dit moment begeleiden wij al 3 jaar de expansie van De Huidkliniek. Naast vestigingsplaatsanalyses betreft dit de keuze van potentiele strategische partners, het doen van overnames en het aannemen van nieuwe medewerkers.

De samenwerking met De Huidkliniek is gestart met een vestigingsplaatsanalyse voor verdere uitbreiding van deze organisatie. Hierbij stond de vraag centraal: “waar in Nederland is zowel het totaal aantal inwoners in het verzorgingsgebied, als de aanwezigheid van de doelgroep, interessant voor het vestigen van De Huidkliniek. Aan de hand van de postcodes uit het klantbestand van De Huidkliniek is een scherp doelgroep profiel samengesteld.

Vervolgens is met behulp van de geografische DISC database gekeken waar in Nederland deze doelgroep vaker dan gemiddeld naar voren komt. De analyse schetst daarmee een beeld van interessante gemeentes, en daarbinnen de wijken of buurten die het meest in aanmerking komen. De resultaten geven daarmee een scherper beeld van geschikte locaties, omdat niet alleen naar het aantal inwoners in een verzorgingsgebied wordt gekeken, maar ook naar de leefstijl en voorkeuren van deze inwoners.

In 2003 opende de oprichtster van De Huidkliniek, Renske Ypma, de 1e vestiging in de Pijp in Amsterdam, op de 2e van der Helststraat. Renske werkt als huidtherapeute al sinds 1992 met verschillende lasers. Ze is één van de eerste huidtherapeuten in Nederland die met lasers is gaan werken. De Huidkliniek is inmiddels, met inmiddels 13 vestigingen, de grootste praktijk voor huidtherapie in Nederland. De Huidkliniek werkt heel nauw samen met huisartsen, cosmetisch artsen, dermatologen en plastisch chirurgen uit verschillende ziekenhuizen.

Voor meer informatie over dit type analyses kunt u contact opnemen met André Doffer van DISCvision