DISCvision BV heeft de DISC leefstijlmodule voor marktonderzoek ontworpen. Hierdoor kunnen de DISC gedrag- en leefstijlen gekoppeld worden aan  de keuzes die consumenten maken en voorkeuren die burgers hebben. DISCvision, DISC Factor, samhealth en 2gather hebben samen het DISCdataLab opgericht. Hierin kunnen de expertises van de oprichtende ondernemingen snel worden gecombineerd en wordt een gezamenlijke kennisdatabank opgebouwd. Het DISCdataLab heeft een DISC marktmodule ontwikkeld die via alle onderzoeksmethoden (telefonisch, schriftelijk, tablets, telefoons etc) ingezet kan worden.

DISC is ruim 90 jaar geleden ontwikkeld door William Marston en voor het eerst beschreven in ‘Emotions of Normal People’ in 1928. Enkele jaren daarvoor publiceerde de gedragswetenschapper Carl Jung zijn ‘Psychological Types’ (1921). Het model is wetenschappelijk gevalideerd en wordt wereldwijd gebruikt. In de afgelopen 10-tallen jaren hebben wereldwijd al 60 miljoen mensen deze testen gemaakt. Op dit moment maken meer dan 1 miljoen mensen per jaar wereldwijd gebruik van de DISC methode om inzicht te krijgen in hun gedrag- en communicatieprofiel.