Douwe Reitsma (DISCvision)

Het DISC model geeft een scherp inzicht in de gedrag- en communicatie kenmerken van mensen, is wetenschappelijk gevalideerd, het wordt wereldwijd toegepast en is zeer eenvoudig uit te leggen. Het model is bovendien heel goed te koppelen aan de drijfveren die consumenten hebben en de beleving die zij nastreven bij hun gedrag in het dagelijks leven. Kortom: een gevalideerd HRM model dat gebruikt kan worden voor marktonderzoek en aansluit bij het opkomende neuro-marktonderzoek. DISCvision is, met het centraal stellen van de psyche van de mens als vertrekpunt voor het marktonderzoek, een logisch vervolg op het door hem opgerichte en verkochte SmartAgent. Lees meer

Andre Doffer (DISCvision)

Sinds 1988 heeft André in verschillende onderzoeksfuncties gewerkt voor ACNielsen, Marketresponse en SmartAgent. Daarnaast heeft André in 1995 VisionWorks opgericht. Een bureau dat zich de afgelopen jaren steeds verder heeft gespecialiseerd in consumentenonderzoek in leisure en retail.  Welke keuzes maakt de lifestyle consument van de 21ste eeuw en welke motieven liggen hieraan ten grondslag? Bij DISCvision richt André zich op strategisch marktonderzoek waarin het begrijpen van het gedrag en de beleving consumenten centraal staat. Lees meer.

 

Cornelie Abrahams (samhealth)

Na mijn studies aan Universiteit Utrecht in Spaanse en Franse taal- en letterkunde werkte ik twee jaar in Londen als international area marketingmanager voor Europa. Na een periode als marktonderzoeker bij MarketResponse hebben we in 2006 samhealth (voorheen Smelik Abrahams Morssinkhof) opgericht. We zijn actief als marketing consultant in de gezondheidszorg. Mijn kracht ligt in het motiveren en inspireren van mensen.

Jan Smelik (samhealth)

In 1986 studeerde ik af als basisarts aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Na een korte periode als praktiserend arts ben ik mijn loopbaan als marktonderzoeker in de medische sector begonnen. In 1994 kwam ik als adjunct-directeur in het managementteam van MarketResponse. Bij samhealth houd ik me vooral bezig met medisch-inhoudelijke marketingvraagstukken.

Sandor Lemstra (DISC Factor)

DISC Factor gelooft dat elk mens een unieke set aan psychologisch gedrags-DNA heeft die leidt tot succes: betere communicatie, sterkere onderlinge relaties en hogere effectiviteit. Dit unieke DNA is er de oorzaak van dat mensen en teams tot optimale prestaties komen of juist niet. Het geeft haarscherp inzicht in welke omgeving, werksfeer en manier van doen er nodig is om dit bereiken.

DISCdataLab partners

Om bedrijven en organisaties verder te helpen met dit vraagstuk, is DISCdataLab opgericht. DISCdataLab is de organisatie waarin DISCvision, DISC factor2gather en samhealth hun databank met consumenten informatie hebben ondergebracht.