Douwe Reitsma studeert Geografie, Rechten en Bedrijfskunde en werkt in verschillende beleids- en managementfuncties bij de rijksoverheid en gemeentelijke bedrijven. Hij wordt partner bij Kolpron Consultants waar hij verantwoordelijk is voor Management Consultancy (fusies, overnames, reorganisaties, diue dilligence, internationaal) en het onderdeel Woningmarkt. Via de fusie met het Nederlands Economisch Instituut, wordt hij internationaal managing partner bij Ecorys. In 2000 besluit hij SmartAgent, een marktonderoekbureau waarin leefstijl marktonderzoek centraal komt te staan, op te richten. Na de verkoop van SmartAgent, die fuseert met MarketResponse tot SAMR, richt hij DISCvision op. Met het oprichten van DISCvision bereikt hij zijn nagestreefde doel; de psychologische drijfveren van de mens centraal te stellen bij het begrijpen van de voorkeuren die mensen hebben en de keuzes die worden gemaakt. Het centraal stellen van de psychologie achter de keuzes en voorkeuren is essentieel in het doorgronden van de vraagstukken in de zorgsector. Naast de historische band met het wonen is het ondersteunen van publieke en private partijen in de zorgsector zijn specialiteit geworden.  Linkedin