“Kunnen kleinere organisaties het DISC leefstijlen model ook in hun eigen onderneming inzetten om de onderlinge samenwerking of de klantcontacten en ervaring te verbeteren?”.
De afgelopen jaren kwam de vraag vaker naar voren of de DISC leefstijl methode die voor klantsegmentaties wordt gebruikt, ook binnen de eigen organisatie kan worden ingezet.

  • Wat is het DISC leefstijl profiel van de medewerkers, en hoe stel je een goed team samen?
  • Als je belangrijkste klantgroepen Oranje en Geel zijn, is het dan belangrijk om ook adviseurs te hebben met dit leefstijl profiel?

Met het Team Up! Programma geven we antwoord op deze vragen.

De klik binnen het team
Het Team Up! Programma bestaat uit de DISC QuickScan en de Team Up brochure.
De DISC Quick scan is een korte online test, waarmee met enkele gerichte vragen het meest passende leefstijlprofiel van een medewerker kan worden bepaald.
In de Team Up! Brochure is voor elk van de 8 DISC leefstijlen een kort overzicht met de sterkere en zwakkere punten, motivatoren en valkuilen opgenomen.
De Team up! Methode biedt daarmee een praktische en laagdrempelige manier om de samenwerking binnen teams te optimaliseren. Het Team Up! Programma biedt hiervoor een eerste introductie, maar is geen vervanging voor de uitgebreide DISC persoonlijkheidstest, die in werving & selectie of personal coaching gebruikt wordt.

De klik met de klant
Naast de samenwerking in teams geeft het Team Up! programma ook een globale indruk van de stijl van werken en communiceren van medewerkers. Een belangrijk onderwerp om medewerkers te helpen met een goede klantbenadering. Want als je van jezelf weet dat je relaxed, informeel en spontaan bent, dan weet je dat je je soms iets moet inhouden bij klanten die formeler en meer op service gericht zijn. En je begrijpt ook beter waarom klanten minder enthousiast reageren op je suggesties.  Niet omdat zij dat niets vinden, maar omdat zij een andere leefstijl hebben.

Het team Up! Programma geeft, vanuit een commerciële invalshoek, een eerste antwoord op vragen als:

  • Past een sollicitant bij de stijl van ons bedrijf, en de producten die we verkopen?
    (Bij Urban Outfitters zie je een ander type medewerkers dan bij C&A)
  • Wie ontbreekt nog in ons team?
    (Een ondernemend persoon? Dan is iemand met een Rood profiel interessant.
    maar zoeken we een creatieveling, dan is Geel misschien beter!)